MICHELIN 255/45 R20 105W CROSSCLIMATE XL M+S 3PMSF (SUV, 4×4 négyévszakos gumi)

163811 Ft

MICHELIN 255/45 R20 105W CROSSCLIMATE XL M+S 3PMSF (SUV, 4×4 négyévszakos gumi)

Elfogyott

Cikkszám: 109773 Kategória: Címkék: , ,
Gumi márka: MICHELIN
Gumi mintázat: CROSSCLIMATE
Évszak: Négyévszakoos
Autó típus: SUV
Szélesség: 255
Profile: 45
Átmérő: 20''
Terhelési index: 105 (925 kg)
Sebesség index: W (270 km\h)

Leírás

MICHELIN 255/45 R20 105W CROSSCLIMATE XL M+S 3PMSF (SUV, 4×4 négyévszakos gumi)

A Michelin CrossClimate eredeti újdonság: bármilyen idõjárási körülményhez könnyen alkalmazkodik.

Ez az egyetlen olyan gumiabroncs, amely magában foglalja a nyári és a téli abroncsok legjobb tulajdonságait:

  1. száraz felületen is rövid a féktávolsága,
  2. az európai abroncscímkézési rendszerben a legjobb, ?A? minõsítést érte el a nedves tapadási kategóriában,
  3. Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, ?három hegycsúcs hópehely?) tanúsítással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egész évben használható, még azokban az országokban is, ahol speciális téli felszereltséget írnak elõ.

Az új Michelin CrossClimate abroncs mindemellett rendelkezik a hagyományosnak mondható Michelin abroncsjellemzõkkel: hosszú élettartamú, energiatakarékos és kényelmes utazást biztosít. Az új abroncs kiegészíti a Michelin nyári és téli abroncskínálatát – huzamosabb ideig tartó télies idõszakban és bizonyos körülmények között azonban továbbra is a kifejezetten téli gumiabroncs használata javasolt.

Az új Michelin CrossClimate abroncsban három technológia egyesül:

Innovatív gumikeverékek

Az egyik a futófelületbe kerülõ, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag rugalmassága lehetõvé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). A másik, a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással.

A Michelin fejlesztõinek sikerült megoldást találniuk arra, hogy csökkenthetõ legyen az elveszett energiamennyiség: új generációs, Silica-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, így a Michelin CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent.

Egyedi, V-alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák.

A változó ferde szögû, V-alakba rendezõdõ mintázat optimális tapadást tesz lehetõvé havas felületen:

  • Az oldalirányú erõk ellensúlyozására a futófelület középsõ részén a gumiblokkok speciális szöget zárnak be.
  • A hosszirányú erõk ellensúlyozására a vállzóna blokkjai nagyobb szöget zárnak be.

A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák egészítik ki: a hullámos formájú, különbözõ vastagságú és komplex geometriájú mély lamellák, mint apró karmok kapaszkodnak a havas felületen, így növelik az abroncs vonóerejét. A függõleges és oldalirányú hullámos lamellák önzáróak, vagyis egymásra záródva merevebbé teszik a futófelületet: stabilabb lesz a mintázat, akár hosszirányú (fékezés, gyorsítás), akár oldalirányú (kanyarodás) erõk hatnak rá. A kormányzás ezáltal pontosabb, a menetteljesítmény száraz felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás megoldások eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületû, vagyis száraz felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kapunk.

Az innovatív technológiák kombinációja, és a vállzónába beépített EverGripTM technológia kitûnõ havas felületi tapadást, száraz felületen pedig pontos kormányozhatóságot, valamint hosszú élettartamot tesznek lehetõvé.

Ferde élû gumiblokkok

A ferde élû gumiblokkok optimális tapadást, vagyis nagyobb fékhatást biztosítanak száraz útfelületen. Az innovatív futóelemekbõl mély csatornák épülnek, így az abroncs teljesítménye havas felületen is optimális (vonóerõ és fékezés).

Fejlesztési folyamat

Az innovatív Michelin CrossClimate abroncs fejlesztésekor a Michelin szakemberei a különféle vezetési szokásokról, magatartásokról való tudásra támaszkodtak. A Michelin törekvése, hogy minden felhasználási módhoz, minden vezetési stílushoz megtalálja a legmegfelelõbb megoldást. A fejlesztési folyamat három szakaszra tagolható:

Megismerés-elemzés.

Az autósoknak minden nap számítaniuk kell arra, hogy az idõjárás megváltozik – esõ, hó, hirtelen lehûlés? Sem a sofõrök, sem pedig a jelenleg rendelkezésükre álló mûszaki megoldások nem tudnak tökéletes választ adni az idõjárás kihívásaira. A Michelin által elvégzett és megrendelt vizsgálatok szerint:

  • az európai autósok 65%-a egész évben nyári gumit használ (Németországban, ahol kötelezõ a téli abroncs használata, ez az arány 20%, míg Franciaországban, ahol hatóságilag nem írják elõ a téli abroncs használatát, 76%), azaz veszélyezteti saját biztonságát hideg idõben, vagy havas és jeges útfelületen (Forrás: a GfK 2014-es európai közvélemény-kutatása).
  • Tízbõl négy európai sofõr azt állítja, hogy az abroncscsere kényelmetlenséget okoz számára, így a lehetõ legtovább szokta azt halogatni (Ipsos 2014/2015; abroncsvásárlási szokások vizsgálata). Egyesek nem is hajlandóak – vagy nem tudnak – idõt/pénzt szánni a téli gumicserére.
  • 3% (Németország) és 7% (Franciaország) közötti azoknak az autósoknak az aránya, akik egész évben téli abronccsal járnak, ami kedvezõtlenül hat mind a tapadásra, mind az üzemanyag-fogyasztásra.
Innováció.

Ebben a szakaszban adott használati módra keresnek csúcstechnológiás megoldásokat. A Michelin minden évben több mint 640 millió eurót különít el kutatási-fejlesztési programjai finanszírozására, 75 000, a felhasználók bevonásával végzett tesztet végez el a világ minden táján, és mintegy 11 000 fõvel készít kérdõíves közvélemény-kutatást.

Megvalósítás.

Az új Michelin CrossClimate valós közlekedésbiztonsági és felhasználói igényre ad választ.

6 számadat a Michelin CrossClimate kifejlesztésének kulisszatitkaiból

  • 7 országban tesztelték: Németország, Kanada, Finnország, Franciaország, Lengyelország, Spanyolország és Svédország.
  • 36 hónapig tartott az egész fejlesztési folyamat, az elsõ vázlatoktól egészen a 2015. március 2-i sajtóbemutatóig. Ez 3 év, míg az átlagos termékfejlesztési idõ 4 év 8 hónap. Az új Michelin CrossClimate abroncs másfélszer gyorsabban született meg, mint általában szokás.
  • 70 Celsius fokos különbséggel tesztelték a terméket: -30°C és + 40°C közötti külsõ hõmérsékleten.
  • 150 mérnök és szakember dolgozott a fejlesztési folyamatban: design, teszt, beüzemelés, gyártás.
  • Több mint 1000 laboratóriumi teszt: alapanyag, futó, karkasz tesztelése.
  • 5 000 000 kilométernyi futás-, kopás- és tartóssági teszt. Ez 125 Egyenlítõnyi távolság.

Elérhetõség

Az új Michelin CrossClimate 2015 májusában kerül kereskedelmi forgalomba, 23 különbözõ, 15-17 col közötti méretben lesz kapható, így az európai személyautó jármûpark mintegy 70%-a felszerelhetõvé válik. További méretek forgalmazása 2016-tól várható.

Az új Michelin CrossClimate biztonságos, egyszerûen üzemeltethetõ és gazdaságos. Egész évben használható minden idõben: Michelin CrossClimate.

További információk

Tömeg 14,28 kg
Gumi évszak All Season
Szélesség 255
Profile 45
Átmérő 20
Terhelési index 105
Sebesség index W

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„MICHELIN 255/45 R20 105W CROSSCLIMATE XL M+S 3PMSF (SUV, 4×4 négyévszakos gumi)” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük